obchodnej spoločnosti Friendly Stores s.r.o., IČO: 04124472, so sídlom Lipí 686/20, 193 00,
Horní Počernice, Praha 20,
na predaj tovaru a realizáciu služieb prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na adrese:
Friendly Stores s.r.o.,
sídlo: Lipí 686/20, 193 00, Horní Počernice, Praha 20, Česká republika
IČO: 04124472
DIČ: CZ04124472
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu v Prahe pod sp. zn. C 242913, ktorú zastupujú Ing. Tomáš Linhart a Marek Černý, konatelia
(ďalej len „obchodník“ alebo „my“),
Kde nás nájdete:.
Predajňa. Osobne v našej predajni „Můjkobarák” na adrese Paříkova 5, Praha 9, 193 00, (ďalej len „predajňa”), bližšie informácie o predajni nájdete na našom e-shope.
Sklad. Osobne v našom sklade a zároveň výdajne v ČR na adrese Do Čertous 19, Hala N, Praha 9, 193 00 (ďalej len „sklad”), a to v dňoch Po - Pi v čase 7:00 - 15:30,
bližšie informácie nájdete na našom e-shope.
Telefón: +421 232 195 596 (v pracovných dňoch v čase 8:00 - 18:00, v sobotu v čase 9 - 13:00).
E-mail:info@mojkoberec.sk
Sú niektoré informácie, ktoré máme povinnosť Vám povedať predtým, ako spolu uzavrieme zmluvu. Či už to bude po telefóne alebo v našom e-shope. Či už to bude zmluva na náš tovar alebo služby. Sú to údaje o tom:
Aké úrady nás kontrolujú.
Ako u nás prebieha objednávka na e-shope.
Ako je to s cenou tovaru a služieb, ich platbou a dopravou.
Kde nájdete informácie o tom, ako tovar alebo službu reklamovať, pokiaľ s ňou nie ste spokojní.
4.1 Oprávnenie obchodníka a kontrolné orgány. Obchodník je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
4.2 Ilustračný charakter fotografií tovaru a služieb. Všetky fotografie na webovej stránke majú iba ilustračný charakter. Vezmite na vedomie, že odtiene farieb tovaru zobrazeného na webovej stránke sa môže líšiť od skutočnej farebnosti vybraného tovaru, a to podľa nastavenia farieb Vášho monitora, ale aj vplyvom použitia fotografií výrobcu v menšej kvalite atď. Tovar odporúčame vyberať podľa vzoriek, ktoré máme k dispozícii na našej predajni.
4.3 Tovar a služby, cena, náklady.
4.3.1 Popis nášho tovaru a služieb vrátane ich hlavných vlastností nájdete na našich webových stránkach.
4.3.2 Ceny tovaru a služieb sú uvedené vrátane DPH, vrátane zákonom stanovených poplatkov.
4.3.3 Neúčtujeme si žiadne dodatočné náklady na telekomunikačné prostriedky (napr. pokiaľ nám budete volať na naše telefónne číslo, zaplatíte iba Vašu bežnú sadzbu telefonického hovoru).
4.4 Možnosti platby. Spôsoby platby a možnosti dopravy, ktoré ponúkame, sú podrobnejšie opísané počas procesu objednávky. Tieto informácie nájdete na webových stránkách. Tovar Vám doručíme prostredníctvom dopravcu, ktorého si zvolíte z nami ponúkaných možností.
4.5 Záväznosť objednávky. Odoslaním objednávky stlačením tlačidla „OBJEDNAŤ A ZAPLATIT“ alebo v prípade dobierky „OBJEDNAŤ A ZAPLATIT PRI PREVZATÍ“ v našom internetovom obchode zákazník vytvorí záväznú objednávku, ktorá zaväzuje zákazníka k platbe. Zákazník má možnosť pred odoslaním objednávky svoju objednávku skontrolovať a opraviť alebo zmeniť, ako je podrobnejšie popísané v časti 7 týchto VOP.
4.6 Záväznosť VOP. Odoslaním objednávky zároveň potvrdzujete, že ste sa zoznámili so znením týchto VOP.
4.7 Práva zákazníka z chybného plnenia. Práva zákazníka z chybného plnenia, prípadne zo záruky, a podmienky ich uplatnenia sú popísané v časti 13 týchto VOP, alebo v našom reklamačnom poriadku.
Spotrebiteľ má zo zákona garantované určité práva, je považovaný za slabšiu zmluvnú stranu. S tým sa spája niekoľko povinností, ktoré Vám musíme komunikovať dopredu. V našom e-shope môžete odstúpiť od zmluvy v lehote až 1 roku bez udania dôvodu. My Vám vrátime aj cenu najlacnejšieho dopravného, ktoré ponúkame na e-shope. Stačí nás kontaktovať prostredníctvom náško formulára a spoločne sa už dohodneme ďalší postup. Obvykle k Vám vyrazí náš kuriér a vrátený tovar u Vás vyzdvihne. V niektorých prípadoch, ale nebudete môcť vrátiť bez udania dôvodu (typicky to budú rezané koberce, tovar upravený alebo vyrobený na Vaše prianie, služby na mieru). Pokiaľ Vám bol dodaný tovar alebo naša služba s chybou na kráse, budete u nás mať možnosť vždy tovar alebo službu reklamovať. Pokiaľ tovar poškodíte, bohužiaľ ho od Vás nemôžeme prijať späť alebo Vám vrátime len časť zaplatenej kúpnej ceny s ohľadom na zníženie hodnoty tovaru.
5.1 Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.. Zákazník spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu (pokiaľ nie je uvedené inak) v lehote 1 roku, ktorá začína plynúť najneskôr:
5.1.1 pri kúpnej zmluve odo dňa prevzatia tovaru; alebo
5.1.2 pri kúpnej zmluve s dodaním vo viacerých kusoch/častiach, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru; alebo
5.1.3 pri kúpnej zmluve, ktorej predmetom sú pravidelné opakované dodávky tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru;
s tým, že spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred časovým okamihom špecifikovaným v čl. 5.1.1 až 5.1.3 tak, že nám oznámi svoj zámer od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením, napríklad vyplnením a odoslaním formulára pre odstúpenie od kúpnej zmluvy dostupného TU, oznámením na náš e-mail: info@mojkoberec.sk alebo inak.
5.2 Kedy NIE JE MOŽNÉ od kúpnej zmluvy ODSTÚPIŤ. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od nasledujúcich zmlúv:
5.2.1 o dodávke tovaru, ktorý bol upravený a/alebo vytvorený na prianie zákazníka alebo pre jeho osobu;
Vezmite prosím na vedomie, že tovarom upraveným na mieru je napr. aj koberec, podlahové krytiny, PVC a/alebo lišty, ktoré sú upravené na Vami požadované rozmery.
5.2.2 o dodávke tovaru, ktorého cena závisí od výchyliek finančných trhov nezávislých na našej vôli, ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;
5.2.3 o dodávke tovaru podliehajúceho rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nevratne zmiešaný s iným tovarom;
5.2.4 o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý zákazník z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť pokiaľ zákazník porušil ich pôvodný obal;
5.2.5 o ubytovaní, preprave tovaru, nájme dopravného prostriedku, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ má byť podľa zmluvy plnené k určitému dátumu alebo v určitom období;
5.2.6 o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté; v prípade plnenia za odplatu, iba ak začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy poučil spotrebiteľa, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy;
5.2.7 o dodávke tovaru s rozmerovou odchýlkou v maximálnej miere mínus 2 % as akoukoľvek kladnou rozmerovou odchýlkou, a to pokiaľ sa jedná o kusové koberce (tieto rozmerové odchýlky nie sú považované za vady);
5.2.8 o dodávke s rozmerovou odchýlkou +- 1% pokiaľ ide o metrážne koberce (role) a/alebo podlahové krytiny – PVC (tieto rozmerové odchýlky nie sú považované za vady).
5.3 Povinnosť spotrebiteľa pri odstúpení od kúpnej zmluvy. Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný nám zaslať späť tovar nadobudnutý na základe kúpnej zmluvy, od ktorej odstúpil, najneskôr do 14 dní od okamihu odstúpenia. od kúpnej zmluvy. Zákazník je povinný tovar zaslať späť alebo vrátiť kompletný, tj. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, všetkej dokumentácie, čistej, nepoškodenej a pokiaľ možno vrátane pôvodného balenia, v stave a v hodnote, v ktorej ich prevzal. Ak dôjde k odstúpeniu od zmluvy o poskytovaní služieb, kde už bolo začaté s naším plnením na výslovnú žiadosť spotrebiteľa, a to pred uplynutím lehoty 14 dní na odstúpenie od zmluvy, je nám spotrebiteľ povinný uhradiť pomernú časť ceny za plnenia poskytnuté do okamihu odstúpenia od zmluvy.
5.4 Zníženie hodnoty tovaru. Zákazník v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedá za zníženie hodnoty vráteného tovaru alebo späť zaslaného tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku nakladania s tovarom iným spôsobom, než ktorý je potrebný na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. V prípade, že nám bude vrátený poškodený či nekompletný tovar, zákazník je povinný nám uhradiť nárok na náhradu škody. Budeme vždy hodnotiť konkrétny prípad, aby sme zistili mieru poškodenia, znehodnotenia tovaru a určili jemu zodpovedajúci hodnotu nároku. V prípade zníženia hodnoty tovaru postupujeme tak, že zákazníkovi vraciame kúpnu cenu v plnej výške a až následne ho vyzývame k zaplateniu hodnoty nároku na náhradu škody. O týchto krokoch Vás budeme informovať na uvedenú elektronickú adresu (e-mailom).
5.5 Ako vrátiť tovar? Najjednoduchší spôsob na odstúpenie od kúpnej zmluvy a následného vrátenia tovaru je prostredníctvom nášho formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Ale máte samozrejme možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy aj iným jednoznačným vyhlásením. Akonáhle odstúpite od kúpnej zmluvy, zašleme Vám potvrdenie prijatia tohto oznámenia o odstúpení od zmluvy, prípadne sa Vás opýtame na údaje potrebné na vybavenie tejto požiadavky.
5.6 Adresa na vrátenie tovaru. Po odoslaní vratkového formulára Vám zaistíme náš zvoz kuriérom pre tovar, ktorý chcete vrátiť. Prípadne zasielajte tovar späť alebo zaneste osobne na adresu našej predajne alebo skladu na adresu, ktorú nájdete na našich webových stránkách.Náklady na vrátenie tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy hradíme my, ale iba variant zvoz náš kuriérom. Pokiaľ by ste si chceli dopravu k nám obstarať samostatne, bude to na Váš náklad.
5.7 Vrátenie kúpnej ceny. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy v lehote na odstúpenie sme povinní spotrebiteľovi vrátiť všetky peniaze, a to rovnakou platobnou metódou, ako pri prijatí peňazí, alebo na vami zvolený účet, najneskôr do 10 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy. Vezmite na vedomie, že sme oprávnení Vám peniaze vrátiť až vo chvíli, keď od Vás obdržíme späť vrátený tovar..
5.8 Stížnosti. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím e-mailu info@mojkoberec.sk.
5.9 Mimosúdne riešenie sporov. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebiteľských-sporov.soi. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi obchodníkom a zákazníkom z kúpnej zmluvy.
5.10 Európske spotrebiteľské centrum SR. Európske spotrebiteľské centrum v SR, Ministerstvo hospodárstva SR, Mierová 19, 827 15 Bratislava, internetová adresa: www.esc-sr.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
5.11 Recenzie. Recenzie je možné vkladať priamo na našich webových stránkach alebo prostredníctvom webových stránok Heureka. Informácie o tom, ako sú tieto recenzie spracované prostredníctvom Heureka, nájdete na ich webových stránkach. Recenzie môže vkladať zákazník, u ktorého sme overili, že u nás tovar skutočne nakúpil. Niektoré recenzie zákazníkov, ktorí vyplnili e-mailom zaslaný dotazník spokojnosti, vkladáme na webové stránky priamo my. Bližšie informácie nájdete na našich webových stránkach.
5.12 Falošné alebo neúplné recenzie. Vyhradzujeme si právo nezverejniť recenzie zákazníkov, ktoré sú nepravdivé, obsahujú nevhodné výrazy alebo nesúvisia so zakúpeným tovarom.
5.13 Škoda spôsobená nesprávnymi alebo neúplnými informáciami. Zriekame sa akejkoľvek zodpovednosti za škody spôsobené nesprávnymi alebo neúplnými informáciami alebo radami, najmä v prípadoch, keď dosiahnutie určitého výsledku závisí od konania príjemcu rady alebo iných osôb, alebo od neovplyvniteľných skutočností či náhody.
Môžete u nás nakupovať ako registrovaný zákazník, ale aj bez registrácie. Je to na vás. Môžete tiež využiť výhody nášho vernostného programu.
6.1 Registrácia. Nakupovať u nás môžete aj bez registrácie. Pokiaľ sa rozhodnete registrovať, budete mať väčší prehľad o histórii svojich objednávok, stave novej objednávky atď. Registráciu zákazníka vykonáte na webovej stránke vyplnením registračného formulára. Pre vytvorenie registrácie je nevyhnutné potvrdiť, že ste sa oboznámili s obsahom týchto VOP a so zásadami ochrany osobných údajov.
6.2 Povinnosť uvádzať pravdivé a správne údaje. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je zákazník povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je zákazník pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené zákazníkom v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.
6.3 Funkcia užívateľského účtu. Zo svojho užívateľského rozhrania („Môj účet“), môže zákazník vykonávať objednávanie tovaru, sledovať stav vybavenia objednávok atp. (ďalej len „užívateľský účet“).
6.4 Zablokovanie užívateľského účtu. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a silným heslom. Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu. Zákazník nie je oprávnený umožniť užívanie užívateľského účtu tretím osobám. Užívateľský účet môžeme zablokovať po piatich (5) neúspešných pokusoch o prihlásenie. Robíme tak z bezpečnostného hľadiska, aby nedošlo najmä k zneužitiu užívateľského účtu zákazníka. Pokiaľ bude Váš užívateľský účet zablokovaný, prosím kontaktujte nás na na e-maile info@mojkoberec.sk
6.5 Možnosť zrušiť užívateľský účet pri jeho nepoužívaní. Môžeme zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď zákazník svoj užívateľský účet dlhšie ako 1 rok nevyužíva, alebo v prípade, keď zákazník poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy v znení týchto VOP.
6.6 Nutná údržba. Zákazník berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na potrebnú údržbu.
6.7 Vernostný program. Registrovaní zákazníci môžu využívať výhody nášho vernostného programu. Ako náš vernostný program funguje a ako sa do neho môžete zapojiť nájdete tu.
Nákup tovaru prebieha v e-shope. Vy si do košíka vkladáte jednotlivé veci a na konci objednávky si zvolíte platbu a dopravu a tovar nám zaplatíte. My sa zaväzujeme Vám tovar dodať podľa podmienok, ktoré si dohodneme. Na e-shope tiež môžete opýtať naše služby a my sa Vám ozveme s konkrétnou ponukou, ktorú si vzájomne odsúhlasíme. Potom budeme realizovať pokládku krytiny podľa zmluvy o realizácii diela.
7.1 Vytvorenie objednávky. Vkladaním tovaru do košíka, zvolením spôsobu dopravy a platby za vybraný tovar a vyplnením kontaktných a fakturačných údajov vytvára zákazník na e-shope svoju objednávku.
7.2 Vlastnosti tovaru. Zákazník je povinný sa pred dokončením objednávky zoznámiť s vlastnosťami, druhom a odporúčaným spôsobom používania tovaru (v našom prípade je to napríklad nutnosť koberca, podlahovej krytiny a PVC pri pokládke celoplošne fixovať atď.). Vezmite prosím na vedomie, že tovar rezaný z rôznych rolí sa môže farebne odlišovať. Rozmerová odchýlka pri kusových kobercoch môže byť mínus 2 % a akúkoľvek kladnú rozmerovú odchýlku; a pri metrážnych kobercoch (roliách) a a/alebo podlahových krytinách – PVC treba počítať s rozmerovou odchýlkou +- 1%. Vykonaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa s týmito informáciami zoznámil a že týmto rozumie.
7.3 Kontrola objednávky. Pred dokončením objednávky je zákazníkovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil.
7.4 Proces odoslania objednávky. Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo „OBJEDNAŤ A ZAPLATIT” alebo v prípade dobierky „OBJEDNAŤ A ZAPLATIT PRI PREVZATÍ” a proces objednávky je tým ukončený. Odoslaním objednávky potvrdzuje zákazník, že odsúhlasil tieto všeobecné obchodné podmienky a čítal naše zásady na ochrany osobných údajov.
7.5 Pravdivosť údajov vyplnených v objednávke. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Pokiaľ bude pri spracovaní objednávky zistené, že boli použité zjavne nepravdivé alebo neúplné údaje, môžeme objednávku odmietnuť, o čom budete vyrozumení e-mailom. Zákazník môže byť zodpovedný za škodu, ktorú uvedením zámerne nepravdivých alebo nesprávnych údajov spôsobí.
7.6 Dodatočné potvrdenie objednávky zákazníkom. Obchodník je oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať zákazníka o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad e-mailom alebo telefonicky) a ďalej je oprávnený požiadať zákazníka o upresnenie správnosti výberu množstva tovaru.
7.7 Kedy dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy?K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde okamihom stlačenia tlačidla „OBJEDNAŤ A ZAPLATIŤ alebo v prípade dobierky OBJEDNAŤ A ZAPLATIŤ PRI PREVZATÍ“”.
7.8 Potvrdenie objednávky obchodníkom. Zákazník, ktorý dokončí objednávku, od nás dostane automatické potvrdenie o doručení objednávky na e-mailovú adresu.
7.9 Povinnosti obchodníka. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa zaväzujeme odovzdať Vám zakúpený tovar a umožniť Vám nadobudnutie vlastníckeho práva k tovaru.
7.10 Povinnosti kupujúceho. Vy so uzatvorením kúpnej zmluvy zaväzujete tovar prevziať a uhradiť nám cenu tovaru.
7.11 Kópie VOP a formuláre na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník obdrží kópiu uzavretej kúpnej zmluvy na e-mail zákazníka, v znení platných VOP. Zákazník spotrebiteľ tiež obdrží formulár na odstupenie od kupnej zmluvy v zákonnej lehote.
7.12 Komunikačné prostriedky na diaľku. Zákazník súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí zákazník sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
7.13 Telefonická objednávka. Zákazník môže urobiť svoju objednávku tovaru aj telefonicky. Zákazník, ktorý takto dokončí objednávku, od nás dostane potvrdenie o vytvorení objednávky vrátane celkovej ceny za tovar a náklady spojené s balením a dodaním tovaru zvoleného zákazníkom na e-mailovú adresu zákazníka, ktorú uviedol v telefonickom hovore, spolu s týmito VOP, reklamačným poriadkom, zásadami ochrany osobných údajov a formulárom pre odstúpenie od kúpnej zmluvy. K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde okamihom doručením potvrdenia o prijatí objednávky na e-mailovú adresu zákazníka uvedenú v objednávke.
Všetky ceny na našom e-shope sú uvádzané vrátane DPH. O spôsobe platby a forme a cenách dopravy sa môžete informovať dopredu na našich webových stránkach. Na každú objednávku Vám vystavíme elektronickú faktúru, ktorú Vám zašleme emailom. Sme platcami DPH.
8.1 Cena. Všetky ceny tovaru sú uvedené v eurách (EUR) a sú uvedené vrátane DPH. Cena je platná po dobu, počas ktorej je zobrazená na webovej stránke e-shopu, to ale neznamená, že nemôžeme s niektorými našimi zákazníkmi uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
8.2 Spôsob platby. Cenu a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nám môžete uhradiť spôsobmi uvedenými v druhom kroku objednávky a to najmä:
Spôsob platby zákazník zvolí v priebehu objednávky. Viac o spôsoboch platby nájdete na našich webových stránkách.
8.3 Záloha na cenu tovaru. Môžeme po zákazníkovi požadovať zálohu či inú obdobnú platbu.
8.4 Náklady na balné a dopravné. Na webových stránkach nášho e-shopu (Doprava a platba) nájdete aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Výška nákladov spojených s balením a dodaním tovaru bude záležať najmä na zvolenom dopravcovi a mieste, kam bude tovar doručený. Objednávky o minimálnej celkovej cene uvedenej na našich webových stránkach Vám doručíme zadarmo. Cenu dopravy taktiež môže ovplyvniť váha objednaného tovaru. Cena za dopravu bude automaticky vypočítaná po vložení tovaru do košíka. Preto na zistenie ceny dopravy stačí vložiť tovar do košíka. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Pri objednávkach v hodnote do 8,8€ Kč môže byť účtovaný ekologický poplatok až 5€, pri objednávkach v hodnote 8,81€ - 12,8€ Kč môže byť v košíku účtovaný ekologický poplatok až 3€. Tento poplatok sa neplatí pri osobnom odbere tovaru na našej predajni alebo v sklade. Prečo tento poplatok účtujeme?
8.5 Cena za balné a ďalšie náklady spojené s objednávkou. Spoločne s kúpnou cenou je nám zákazník povinný zaplatiť aj prípadné náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške, ako aj príplatok za zvolený spôsob platby. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Pred záväzným dokončením objednávky bude zákazník informovaný o konečnej cene obsahujúcej náklady balného a dopravného.
8.6 Zľavy z ceny tovaru. Prípadné zľavy z ceny tovaru nami poskytnuté zákazníkom nie je možné vzájomne kombinovať.
8.7 Nereálna cena tovaru. V prípade zobrazenia nereálnej ceny v hodnote 0 EUR (slovom nula euro) alebo zobrazenia vysoko netrhovej ceny, kedy za netrhovú cenu je považovaná taká cena, ktorá je pod našou nákupnou cenou, si vyhradzujeme právo túto položku odstrániť z objednávky. Zákazník bude o tejto skutočnosti informovaný na e-mail zákazníka.
8.8 Forma faktúry. Faktúru Vám zašleme na adresu zákazníka, a to spoločne so zakúpeným tovarom.
Snažíme sa tovar označený, že je skladom, vypraviť na cestu k Vám čo najskôr to pôjde. Pokiaľ Vás dohodnutý dopravca nezastihne, prípadne máte zvláštne prianie na doručenie mimo našej ponuky, máte povinnosť nám uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, náklady spojené s iným spôsobom doručenia, pokiaľ sa nedohovoríme inak.
9.1 Dodacia doba tovaru. Pokiaľ je pri tovare uvedené, že je skladom, potom spravidla expedujeme tovar s dodacou lehotou 5 pracovných dní od prijatia objednávky, pričom sa zaväzujeme tovar dodať maximálne do tridsiatich (30) dní od okamihu uzavretia kúpnej zmluvy. Táto dodacia doba sa netýka tovaru, ktoré bude upravené na prianie zákazníka (v týchto prípadoch bude vždy individuálne dohodnutá doba dodania). Rovnako sa to netýka tovaru, ktorý je skladom u dodávateľov (dodávame spravidla do 14 dní, o individuálnej dodacej lehote je zákazník vždy vopred infomovaný) či až vo výrobe (tu je dodacia doba aj 24 týždňov - v takom prípade s vami budeme vždy rokovať individuálne a ponúkneme vám prípadnú výmenu za podobný tovar, zrušenie objednávky a vrátenie peňazí).Niekedy môže nastať situácia, kedy je tovar zákazníkom rezervovaný a následně až objednaný k výrobe, v takom prípade je dodacia lehota vždy komunikovaná individuálně po dohode so zákazníkom. Niekedy sa nám môže stať, že tovar označený „skladom“ sa vypredá v krátkom časovom okamihu. Pokiaľ by nastala situácia, že bude tovar vyčerpaný a nebudeme schopní dodať Vami objednaný tovar v stanovenej dobe, potom Vás budeme kontaktovať, aby sme sa dohodli na ďalšom postupe. Cez uvedenú dobu dodania sa snažíme pripraviť a doručiť objednávku k zákazníkovi vždy čo najskôr.
9.2 Spôsob dopravy, osobné prevzatie. Zákazník má na výber zvoliť si dopravu tovaru na ľubovoľnú adresu prostredníctvom nášho zmluvného dopravcu za prepravnú cenu, ktorá je uvedená v priebehu objednávky.
9.3 Prevzatie tovaru. Pri preprave tovaru zákazníkovi spotrebiteľovi je nami tovar odovzdaný v okamihu, keď dopravca odovzdá tovar zákazníkovi na mieste odovzdania (spravidla prvé dvere/vrata/brána v mieste dodania určené zákazníkom). Práve okamihom prevzatia tovaru zákazníkom prechádza na zákazníka nebezpečenstvo škody a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru. V prípade osobného odberu tovaru zákazníkom sa tovar považuje za dodaný v okamihu prevzatia zákazníkom alebo inou osobou určenou zákazníkom.
9.4 Náklady na zvláštny spôsob prepravy. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky zákazníka, nesie zákazník riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy, alebo si tovar môže vyzdvihnúť osobne v niektorom z nami ponúkaných miest.
9.5 Opakované doručenie a náklady s tým spojené. V prípade, že je z dôvodov na strane zákazníka nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bol určený v objednávke, je zákazník povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. Ak si kupujúci už raz neprevezme tovar doručovaný na dobierku, potom je obchodník oprávnený pri opakovanom doručení tovaru na žiadosť kupujúceho požadovať náhradu nákladov s opakovaným doručovaním. Súčasne je obchodník oprávnený pri ďalšej objednávke kupujúceho žiadať od kupujúceho platbu vopred z dôvodu ochrany svojich záujmov a predchádzania vzniku škody.
9.6 Škoda, ktorá môže vzniknúť obchodníkovi neprevzatím tovaru. Ak neprevezme zákazník spotrebiteľ tovar pri jeho dodaní dopravcom (to neplatí, pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a je potrebné postupovať podľa bodu 9.10 týchto VOP), tovar je následne vrátený obchodníkovi a súčasne zákazník spotrebiteľ od kúpnej zmluvy neodstúpi v lehote 14 dní od márneho doručenia tovaru, je obchodník oprávnený požadovať po zákazníkovi náklady účtované dopravcom na dodanie tovaru späť obchodníkovi. Tento náklad predstavuje pre obchodníka škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka v zmysle § 2913 ods. 1 občianskeho zákonníka. Obchodník je súčasne oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 8 EUR (slovom: osem eur) bez DPH za každý deň uskladnenia tovaru a ďalej je obchodník oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tento poplatok za uskladnenie sme oprávnení účtovať aj v prípade, keď si zákazník spotrebiteľ nevyzdvihne tovar na predajni, a to od 11. pracovného dňa od obdržania oznámenia o tom, že je tovar pripravený na vyzdvihnutie. Pokiaľ si zákazník spotrebiteľ nevyzdvihne tovar ani do 3 mesiacov od tohto oznámenia, sme oprávnení od kúpnej zmluvy odstúpiť.
9.7 Neprevzatie tovaru vo vzťahu k podnikateľovi. Ak neprevezme zákazník podnikateľ tovar pri jeho dodaní prepravcom, tovar je následne vrátený nám ako obchodníkovi, sme oprávnení požadovať po zákazníkovi náklady účtované prepravcom na dodanie tovaru späť na našu adresu. Tento náklad predstavuje pre obchodníka škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka podnikateľa v zmysle § 2913 ods. 1 občianskeho zákonníka. Obchodník je súčasne oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 8 EUR (slovom: osem eur) bez DPH za každý deň uskladnenia tovaru. Tento poplatok je obchodník oprávnený účtovať aj v prípade nevyzdvihnutia objednaného tovaru na predajni, a to od 11. pracovného dňa od obdržania oznámenia o tom, že je tovar pripravený na vyzdvihnutie. Pokiaľ tovar nebude prevzatý do 3 mesiacov od našej výzvy, sme oprávnení od kúpnej zmluvy odstúpiť a tovar predať. Výťažok sme oprávnení započítať na Vami neuhradenú kúpnu cenu, vyššie uvedené náklady a škodu, ktorá nám vznikla.
9.8 Neprevzatie tovaru upraveného na mieru. Ak neprevezme zákazník podnikateľ a/alebo spotrebiteľ tovar upravený na mieru pri jeho dodaní prepravcom, tovar je následne vrátený nám ako obchodníkovi, sme oprávnení postupovať podľa predchádzajúcich bodov 9.6 a 9.7 týchto VOP. Okrem toho vezmite na vedomie, že tovar upravený na mieru s najväčšou pravdepodobnosťou už nebudeme schopní predať ďalšiemu zákazníkovi. Z tohto dôvodu si dojednávame, že sme oprávnení oproti kúpnej cene započítať aj škodu, ktorá nám týmto vaším konaním vznikne.
9.9 Možnosť započítania nárokov. Nárok na úhradu nákladov za uskladnenie tovaru a nárok na náhradu škody porušením zákonných povinností zákazníka podľa tejto časti VOP sme oprávnení v súlade s občianskym zákonníkom jednostranne započítať proti nároku zákazníka na vrátenie kúpnej ceny.
9.10 Povinnosť zákazníka pri prevzatí tovaru. Zákazník je povinný tovar pri jeho prevzatí skontrolovať a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach (najmä či zákazník obdržal správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či tovar vo svojom balení obsahuje všetko, čo podľa návodu obsahovať má). V prípade viditeľného poškodenia zásielky dopravcom je zákazník povinný takú zásielku neprevziať od dopravcu vôbec. Nenesieme zodpovednosť za škody spôsobené dopravcom, prípadne neskorým doručením tovaru, nech bolo oneskorenie spôsobené z akéhokoľvek dôvodu.
Na našich webových stránkach nájdete nielen širokú ponuku tovaru, ale môžeme pre Vás zaistiť aj niektoré s tým spojené služby. Naši zákazníci ocenia podkládku kobercov alebo podlahových krytín, ktorú môžete nezáväzne opýtať na našich webových stránkach alebo nám napríklad zavoláte. Sprostredkujeme tiež službu čistenia kobercov, ale sami ju nezaisťujeme.
10.1 Dopytový formulár. Na našich webových stránkách máte možnosť opýtať v online formulári niektorú z našich služieb, ako napr. pokládku krytiny as tým súvisiace ďalšie práce alebo čistenie kobercov kusových alebo kobercov na mieru. Ďalej ponúkame službu obšitia koberca, nanesenie impregnácie či aplikácie protišmykovej úpravy krytiny, a to podľa aktuálnej ponuky na našich webových stránkach. Môžete sa na nás obrátiť aj telefonicky, e-mailom alebo na našej predajni. Prosím zadajte nám čo najviac údajov o materiáloch, mieste realizácie a ďalších požiadavkách. Kontaktujeme Vás na e-mailovú adresu alebo telefonicky za účelom vypracovania ponuky.
10.2 Čistenie kobercov. Na našich webových stránkách taktiež ponúkame službu čistenia kobercov. My osobne túto službu nezabezpečujeme, ale iba sprostredkujeme. Vyplnením formulára našich webových stránkach nezáväzne opýtate túto službu. My Vaše osobné údaje predáme nášmu partnerovi, ktorý pre Vás službu zaistí a dohodne si s Vami podrobnosti. Zmluvu uzatvárate s týmto partnerom, nie s nami.
10.3 Ponuka našich služieb. Až budeme poznať všetky potrebné údaje pre vyhotovenie našej ponuky týkajúcej sa pokládky krytiny, zašleme Vám ju na Vašu e-mailovú adresu spoločne s individuálnymi podmienkami realizácie diela alebo poskytnutia služby.
10.4 Prijatie ponuky (potvrdenie objednávky). Vo chvíli, keď našu ponuku prijmete bez výhrad (tj. ak potvrdíte ponuku, ktorú obdržíte na Vašu e-mailovú adresu a/alebo pokiaľ uhradíte v nej dohodnutú zálohu), vzniká medzi nami zmluva o realizácii diela. My sme povinní zaistiť realizáciu diela riadne a včas podľa dohodnutých podmienok v našej ponuke. Zákazník je povinný riadne a včas prevziať a uhradiť dohodnutú cenu za vykonanú realizáciu, pričom realizácia diela môže byť prevzatá aj s výhradami. Odmietnuť prevzatie je zákazník oprávnený, iba ak sú zrejmé podstatné vady vykonanej realizácie diela (najmä ak je dielo nefunkčné). Iné vady nezbavujú zákazníka povinnosti realizáciu diela prevziať, ani povinnosti zaplatiť dohodnutú cenu.
10.5 Záloha. Pokiaľ bola medzi nami dohodnutá záloha na realizáciu diela, zaväzuje sa ju zákazník uhradiť v dohodnutom termíne splatnosti. Vezmite prosím na vedomie, že kým bude záloha uhradená nebude začaté s realizáciou, tj až po jej riadnej úhrade zaistíme potrebný materiál atp. Počas vášho omeškania s úhradou zálohy sa predlžuje dohodnutá lehota na realizáciu.
10.6 Zameranie. Dojednáme si s Vami termín zamerania na mieste realizácie diela. V dohodnutý termín sa zákazník zaväzuje nám umožniť zameranie. Zákazník je povinný zabezpečiť, aby bol v dohodnutom termíne zamerania prítomný osobne alebo aby bola zameranie prítomná na to splnomocnená osoba.
10.7 Zvýšené náklady realizácie diela. Pokiaľ nastane situácia, že realizáciu diela bude možné vykonať len s vynaložením zvýšených nákladov, bude na to zákazník výslovne a pred začatím realizácie upozornený. Odhadovanú kalkuláciu zvýšených nákladov Vám vopred oznámime. Potom budeme oprávnení naúčtovať tieto zvýšené náklady vrátane ceny spotrebovaného materiálu.
10.8 Práce dohodnuté na mieste realizácie diela. Cena za práce, ktoré boli dohodnuté až pri realizácii diela na mieste (nie typické práce, ktoré boli zistené až pri samotnej realizácii diela), bude stanovená zmluvne ako dodatok zmluvy. Termín splatnosti ceny za tieto práce je pri prevzatí realizácie diela, pokiaľ sa nedohodneme inak.
10.9 Doprava. Spôsob dopravy tovaru do miesta realizácie diela a jej cena budú medzi nami dohodnuté spravidla e-mailovou komunikáciou, pred uzavretím zmluvy o realizácii diela.
10.10 Povinnosti zákazníka. Pokiaľ budeme zabezpečovať dopravu tovaru do miesta realizácie diela, zákazník sa zaväzuje vytýčiť bezpečné miesto vykládky tovaru. V prípade, že nám zákazník neposkytne súčinnosť pri prevzatí dodávky tovaru na realizáciu diela, je povinný nám nahradiť najmä náklady súvisiace dodaním tovaru a ujmu, ktorú spôsobil porušením tejto povinnosti. Pokiaľ zákazník neumožní v dohodnutom termíne vykonať realizáciu, zákazník súhlasí a berie na vedomie, že uhradí zmluvnú pokutu, ktorá bude zodpovedať výške nákladov na dopravu. Dojednaná zmluvná pokuta nevylučuje náš nárok na náhradu ujmy.
10.11 Súčinnosť zákazníka. Zákazník sa zaväzuje poskytnúť súčinnosť potrebnú pre riadne a včasné vykonanie realizácie diela, najmä zabezpečenie odberu elektrickej energie a vody na náklady zákazníka.
10.12 Odovzdanie. Pri odovzdaní realizácie bude spísaný medzi nami odovzdávací protokol (každý z nás dostane jedno vyhotovenie). Pokiaľ má realizácia diela vady, musia byť v protokole uvedené a bude tiež dohodnutý termín ich odstránenia. Po odstránení prípadných vád bude spísaný nový odovzdávací protokol. Zaväzujete sa, že v dohodnutom termíne prevzatia realizácie diela budete na mieste prítomný alebo zaistíte zástupcu (predloží plnú moc). Pokiaľ zákazník alebo splnomocnený zástupca nebude v termíne prevzatia realizácie diela prítomný na mieste realizácie, bude platiť, že realizácia diela bola riadne odovzdaná okamihom dokončenia, bez výhrad.
10.13 Práva z chýb. Pokiaľ budete uplatňovať práva z vád realizácie, riadi sa všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä občianskym zákonníkom týmito VOP a reklamačným poriadkom. Tam, kde hovoríme o kúpnej zmluve k tovaru budú tieto časti primerane použité na realizáciu diela (alebo nami poskytovaných služieb).
Zákazník spotrebiteľ sa vlastníkom zakúpeného tovaru sa stáva okamihom úplného zaplatenia kúpnej ceny.
11.1 Úplné zaplatenie kúpnej ceny. Vyhradzujeme si u zákazníkov výhradu vlastníctva k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny podľa príslušnej kúpnej zmluvy.
11.2 Výhrada voči zákazníkom podnikateľom. Pre zákazníkov podnikateľov si vyhradzuje vlastníctvo k tovaru, pokiaľ nie sú uhradené všetky pohľadávky, ktoré voči Vám máme. Zákazník je povinný nakladať s tovarom s výhradou vlastníctva s riadnou starostlivosťou a poistiť ich na svoje náklady dostatočne, pre prípad poškodenia na hodnotu nového tovaru.
Našim cieľom je spokojný zákazník. Preto v našom e-shope môžete odstúpiť od zmluvy v lehote až 1 roku bez udania dôvodov (toto sa týka iba spotrebiteľov). Stačí nás kontaktovať prostredníctvom formulára TU, spoločne už dohodneme ďalší postup, obvykle Vám zašleme nášho kuriéra. Nie je však možné vracať tovar, ktorý sme upravili na Vaše priania, ako napr. produkty rezané na mieru. Pri metrážových kobercoch a behúňoch nie je kladná odchýlka v rozmere považovaná za chybu a dôvod na odstúpenie od zmluvy.
12.1 Právo spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy na predaj prostredníctvom e-shopu. Právo zákazníka spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa riadi podľa ustanovení uvedených v časti 5 týchto VOP.
12.2 Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy prislúcha iba spotrebiteľom. Zákazníci podnikatelia majú právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktoré im umožňujú príslušné právne predpisy. Zákazník podnikateľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 1 roku, toto právo prislúcha iba spotrebiteľovi. Za predpokladu, že nám zákazník podnikateľ vráti tovar a ak sa nejedná o uplatnenie práva z vád podľa Občianskeho zákonníka, sme oprávnení účtovať náklady na skladovanie tohto tovaru podľa bodu 9.6 a 9.7 týchto VOP a zároveň vyzveme zákazníka podnikateľa na spätný odber tohto tovaru.
12.3 Pokiaľ zákazník neuhradí kúpnu cenu. Sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy najmä v prípade, keď zákazník neuhradil riadne a včas kúpnu cenu, do 5 pracovných dní.
12.4 Postup pri vypredaní zásob. Sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob tovaru, alebo z dôvodu nedostupnosti objednaného tovaru. Ďalej môžeme od kúpnej zmluvy odstúpiť najmä v prípade, keď zákazník odmietol prevziať tovar.
12.5 Darček. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý zákazníkovi darček, je darovacia zmluva medzi nami a zákazníkom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zákazníkom, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a zákazník je nám povinný vrátiť aj poskytnutý darček.
Ak zistíte, že má tovar vady, mrknite do nášho reklamačného poriadku.
13.1 Vychádzame z Občianskeho zákonníka. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa spravujú príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä občianskym zákonníkom.
13.2 Postup pri podávaní sťažností. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace s našou zodpovednosťou za vady tovaru je upravené v našom reklamačnom poriadku.
13.3 Záruka za akosť. Pretože nášmu tovaru veríme, poskytujeme nad rámec zákonných práv z vád záruku za akosť (ďalej len „záruka za akosť“) v dĺžke 36 mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim (ďalej len „záručná doba“). Zároveň Vám ďalej umožňujeme zakúpiť si k Vami vybranému tovaru predĺženú záruku za akosť, a to na našich webových stránkach v druhom kroku objednávky tovaru v košíku. Práva z chýb nie sú touto zárukou za akosť dotknuté. Záruka za akosť sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním.
Niektoré tovary alebo služby si môžete objednať priamo na našej predajni. Zmluvu, ktorú spolu uzavrieme sa bude riadiť týmito VOP av tejto časti sa dozviete, čo sa bude diať pokiaľ aj si objednaný tovar nevyzdvihnete na predajni alebo neprevezmete od dopravcu.
14.1 Okamih uzavretia kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom potvrdenia objednávky zo strany zákazníka alebo jej učinením (napríklad ústne - pokyn na odrezanie koberca o určitých rozmeroch či konkludentne - odovzdaním tovaru na pokladni). Dojednávame si výhradu vlastníckeho práva (bližšie v čl. 11 týchto VOP).
14.2 Tovar na zákazku. Pokiaľ budete v našej predajni kupovať tovar na zákazku, prispôsobený na Vaše prianie, potom si dohodneme, že Vás v objednávke budeme informovať o dobe dodania tovaru. Bude sa jednať o predpokladaný termín doručenia tovaru na predajňu, potom bude tovar dopravený podľa individuálnej dohody so zákazníkom. Sme oprávnení účtovať vopred zálohu, ktorou sa zaväzuje zákazník zaplatiť pri zadaní zákazky v predajni. Doplatok kúpnej ceny tovaru je splatný pri prevzatí tovaru. Lehota na dodanie tovaru začína plynúť odo dňa nasledujúceho po dni uhradenia zálohy.
14.3 Kde je miesto plnenia? Miestom plnenia je adresa predajne, kde bola uzatvorená kúpna zmluva. Dojednávame si, že tovar upravený na mieru (na prianie zákazníka) bude prevzatý najneskôr do 10 pracovných dní od chvíle, kedy Vás k tomu písomne vyzveme, spravidla e-mailom alebo SMS správou.
14.4 Pokiaľ nedôjde k prevzatiu tovaru. Pokiaľ zo strany zákazníka dôjde k porušeniu jeho povinnosti prevziať riadne a včas tovar podľa kúpnej zmluvy alebo zaplatiť hoci časť kúpnej ceny (a to aj po uplynutí dodatočnej lehoty), môžeme od kúpnej zmluvy odstúpiť. Máme právo účtovať zákazníkovi poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 30,- Kč za každý začatý deň omeškania s prevzatím tovaru. V omeškaní bude zákazník vo chvíli márneho uplynutia posledného dňa pre prevzatie tovaru, pokiaľ sa nedohodneme v individuálnom prípade inak (počnúc 11. pracovným dňom od obdržania oznámenia o tom, že je tovar pripravený na vyzdvihnutie).
14.5 Aký bude postup, pokiaľ neprevezmete tovar upravený na prianie? Pokiaľ neprevezmete tovar v lehote 10 pracovných dní od chvíle, kedy Vás k tomu písomne vyzveme alebo sa budeme snažiť tovar doručiť, máme právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Máme právo naúčtovať zákazníkovi poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 30,- Sk bez DPH za každý začatý deň omeškania s prevzatím tovaru. V omeškaní bude zákazník vo chvíli márneho uplynutia posledného dňa pre prevzatie tovaru, pokiaľ sa nedohodneme v individuálnom prípade inak. Okrem toho vezmite na vedomie, že tovar upravený na mieru s najväčšou pravdepodobnosťou už nebudeme schopní predať ďalšiemu zákazníkovi. Z tohto dôvodu si dojednávame, že sme oprávnení oproti kúpnej cene a/alebo zálohe na ňu započítať (a/alebo požadovať uhradiť) prípadne aj škodu, ktorá nám týmto Vaším konaním vznikne. Táto škoda predstavuje 30 % kúpnej ceny daného tovaru bez DPH.
14.6 Nemožnosť vrátenia. Neposkytujeme automaticky zákazníkom možnosť vrátenia alebo výmeny zakúpeného tovaru v zákonnej lehote, ktorú majú zákazníci spotrebitelia pri kúpe prostredníctvom nášho e-shopu.
14.7 Práva z chýb. Vytýkanie vád tovaru sa riadi všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä občianskym zákonníkom, týmito VOP a reklamačným poriadkom.
Vaše osobné údaje sú pre nás prioritou a zaväzujeme sa ich spracovávať podľa našich zásad ochrany osobných údajov. Nájdete tam aké osobné údaje o Vás spracovávame, aký je účel spracovania a čas, kedy s osobnými údajmi pracujeme. Ako rozsiahle bude spracovanie osobných údajov môžete tiež nastaviť v našej cookie lište.
15.1 Zásady ochrany osobných údajov. Ochrana osobných údajov našich zákazníkov je pre nás veľmi dôležitá. Pravidlá pre nakladanie s osobnými údajmi a pravidlá pre zasielanie obchodných oznámení sú upravené v našich zásadách ochrany osobných údajov.
15.2 Cookies. Používame tzv. súbory cookies, ktoré môžu byť ukladané na koncovom zariadení (buď na základe súhlasu, alebo na ochranu našich oprávnených záujmov). Preferencie si môže zákazník nastaviť priamo na našich webových stránkach, kde nájde informácie o používaní súborov cookies.
Zákon nám ukladá povinnosť prevziať od Vás použité elektrozariadenie, pokiaľ si u nás kupujete iné. Podmienkou je zachovanie rovnakého počtu kusov.
16.1 Spätný odber. V súlade so zákonom č. 542/2020 Sb., o výrobkoch s ukončenou životnosťou, zaisťujeme bezplatné prevzatie Vami zakúpeného tovaru, ktorý je svojou povahou elektrozariadením. Pre spätný odber elektrozariadení nás prosím kontaktujte telefonicky alebo e-mailom info@mojkoberec.sk a my s Vami vybavíme spôsob zaistenia bezplatného spätného odberu odpadového elektrozariadenia, a to v počte kusov zodpovedajúcim už zakúpeným elektrozariadeniam podobného typu. Zákazník taktiež môže elektroodpad odovzdať v pracovné dni na adrese našej predajne alebo skladu po predchozí domluve.
16.2 Spätný odber elektrozariadení na adrese našej predajně alebo skladu. Zákazník spotrebiteľ môže pri nákupe tovaru u nás na predajni odovzdať použité elektrozariadenia, elektroodpad, batérie či akumulátory z domácnosti. Vezmite prosím na vedomie, že podmienkou pre spätný odber je zachovanie rovnakého počtu kusov kupovaného a vráteného elektrozariadenia, ktoré musia byť podobného typu a použitia (inými slovami kus za kus).
16.3 Spätný odber u Vás v domácnosti. Pokiaľ si u nás objednaný tovar nechávate zaslať domov, máme tiež povinnosť zaistiť, aby zákazník spotrebiteľ mohol dopravcovi odovzdať použité elektrozariadenia, elektroodpad, batérie alebo akumulátory z domácnosti. Aj tu je podmienkou pre takýto spätný odber zachovanie rovnakého počtu kusov kupovaného a vráteného elektrozariadenia, ktoré musí byť podobného typu a použitia (inými slovami kus za kus). Aby sme mohli tento spätný odber realizovať, prosím informujte nás v objednávke - do poznámky k objednávke, aké elektrozariadenia a v akom počte, eventuálne rozmere by ste chceli vrátiť.
16.4 Kde je ešte možné odovzdať staré elektrozariadenie? Elektrozariadenie, elektroodpad, batérie alebo akumulátory môžete odovzdať aj v zberných dvoroch, určených na zber uvedeného odpadu v príslušnej obci.
16.5 Prečo je potrebné nakladať s elektrozariadeniami špeciálnym spôsobom? Elektrozariadenie nesmie byť vyhodená so zmiešaným odpadom. Takýmto konaním by ste sa mohli dopustiť porušenia zákona o odpadoch a/alebo súvisiacich predpisov. Škodlivé látky z týchto elektrozariadení a odpadov môžu navyše poškodiť životné prostredie či ľudské zdravie. Spätný odber a recyklácia navyše vedie k tomu, že elektrozariadenia a odpady môžu byť ďalej využité na výrobu nových zariadení.
16.6 Poukaz Podľa nariadenia vlády 197/2014 o činnostiach nakladania s odpadmi súvisiacimi s elektrickými a elektronickými zariadeniami (VIII.1.). Ak spotrebiteľ/vlastník odpadu ponúkne použité elektrozariadenie, ktoré sa stalo odpadom, distribútorovi na vrátenie alebo zber v mieste distribúcie, distribútor poskytne spotrebiteľovi/vlastníkovi odpadu nové elektrozariadenie, v prípade nákupu elektronického zariadenia je vystavený nákupný poukaz v hodnote uvedenej v bode 2 prílohy č. 2. 1 nariadenia vlády za týchto podmienok:
16.6.1 zľava, ktorú možno poskytnúť na základe čiastky v nákupnom poukaze, nesmie presiahnuť 10 % spotrebiteľskej kúpnej ceny nového elektrozariadenia;
16.6.2 jeden nákupný poukaz je možné použiť iba na nákup jedného kusu nového elektrozariadenia;
16.6.3 nákupný poukaz je možné uplatniť iba na nákup nového elektrozariadenia v deň a miesto dodania použitého alebo vyradeného elektrozariadenia;
16.6.4 čiastku nákupného poukazu nemožno previesť.
Vyššou mocou sa rozumie napr. živelná udalosť, ktorú nie sme schopní pri vynaložení najväčšieho úsilia ovplyvniť, odhadnúť či odvrátiť. Počas jej trvania tak nezodpovedáme za neplnenie našich povinností. Keď nebudeme schopní splniť, čo ste si u nás objednali, vždy sa ale snažíme so svojimi zákazníkmi dohovoriť.
17.1 Čo je vyššia moc. Za vyššiu moc sa pre potreby týchto VOP považuje akákoľvek prekážka, ktorá nastala nezávisle na vôli obchodníka a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nemožno rozumne predpokladať, že by obchodník túto prekážku alebo jej následky odvrátil, prekonal alebo predvídal. Účinky vylučujúce zodpovednosť sú obmedzené iba na dobu, kým trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené.
17.2 Vylúčenie zodpovednosti obchodníka. Po dobu trvania vyššej moci obchodník nezodpovedá za neplnenie svojich povinností z kúpnej zmluvy, poťažmo týchto VOP.
Na záver by sme Vám radi zhrnuli, že plne rešpektujeme práva spotrebiteľov, právny vzťah medzi nami a Vami sa riadi českým právom.
18.1 Akým právom sa náš právny vzťah riadi?Právny vzťah medzi nami sa bude riadiť právnym poriadkom Českej republiky, najmä občianskym zákonníkom. To platí aj v prípade existencie tzv. medzinárodného prvku. Sme si však vedomý, že zákazník spotrebiteľ nemôže byť touto voľbou zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku krajiny, kde má obvyklé bydlisko.
18.2 Záväzok rešpektovať práva spotrebiteľov. V prípade neúmyselného rozporu ustanovení týchto VOP so zákonnými predpismi na ochranu spotrebiteľa majú prednosť tieto ustanovenia a obchodník sa zaväzuje ich takto dodržiavať.
18.3 Neplatné alebo neúčinné ustanovenie VOP. Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
18.4 Medzinárodný prvok. V prípade existencie medzinárodného prvku si dojednávame, že sa právny vzťah medzi nami bude riadiť právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä občianskym zákonníkom. Touto voľbou práva v súlade s článkom 3 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008, zo 17. júna 2008, o rozhodnom práve pre zmluvné záväzkové vzťahy (ďalej len „Rím I”) však nesmie byť užívateľ spotrebiteľ touto voľbou pozbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku krajiny jeho obvyklého bydliska podľa článku 6 ods. 2 Rím I.
18.5 Vylúčenie Viedenského dohovoru. Zmluvné strany sa dohodli, že výslovne vylučujú použitie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (United Nations Convention on Contracts for International Sale of Goods, alebo aj Viedenský dohovor), a to v súlade s článkom 6 tohto dohovoru.
18.6 Spory a príslušnosť. Zmluvné strany si ďalej dojednávajú, že na riešenie prípadných sporov z kúpnej zmluvy, kde je prítomný medzinárodný prvok, budú vždy miestne príslušné súdy Českej republiky, miestne určené podľa nášho sídla. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľov podľa osobitných právnych predpisov. Zmluvným jazykom je český jazyk.
18.7 Archivovanie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva v znení VOP je nami archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím stranám.
18.8 Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy, môžete využiť aj náš interaktívny formulár na webových stránkach.
18.9 Pokiaľ si dojednáme odlišné podmienky uzavretia kúpnej zmluvy. Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ustanovenia odchylné od VOP je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
18.10 Nevyhnutnosť prijatia VOP pre uzavretie kúpnej zmluvy. Prijatie týchto VOP je dobrovoľné, ale je nevyhnutné na vytvorenie užívateľského účtu alebo objednávky zákazníkom.
18.11 Platnosť VOP. Tieto VOP sú platné od 1. 11. 2024 a ruší platnosť predchádzajúcich obchodných podmienok.